donderdag 21 mei 2015

Op ontdekkings reis!

Ons vak is zo ontzettend mooi en smaakvol dat nadat ik de combinatie oude Haegsche kaas met onze Haegsche tawny port in de markt heb gezet ik gelijk nieuwe inspiratie op doe voor het volgende:

Twee weken gelden mocht ik weer eens te gast zijn op de wijngaard van familie van den Beld te Minzac/Dordogne en we tijdens een smakelijk diner van Erica en begeleidende wijnen van Michel op het idee kwamen dat het ontzettend leuk en smakelijk zou zijn om met klanten een paar dagen op de wijngaard te vertoeven. 
De familie van den Beld is ruim 10 jaar geleden hun droom gaan waarmaken door in de Dordgne een wijngaard over te nemen en dus daar te gaan wonen, ondertussen maken zij een heerlijke selectie aan wijnen. Maar sinds 5 jaar bestieren zij ook een Chambre d'Hotes met 4 kamers die er super de luxe uitzien en kookt Erica de sterren van de hemel.

Mij lijkt het leuk om in september met klanten van ons voor een paar dagen af te reizen naar de van den Beldjes en te genieten van de Franse cultuur uit deze streek.
Natuurlijk bezoekjes aan kaasmakerijen zullen gaan plaatsvinden maar wat dacht u van lokale markten en het bezoeken van bv Saint Emilion, eind van de dag neerstrijken bij het zwembad onder het genot van een goed glas wijn met bijpassende kazen, s'avonds, en ik blijf het maar zeggen een super diner van Erica.

Ben benieuwd of hier animo voor is, maar ik ga de aankomende weken het verder uitwerken qua bezoeken van dorpjes en bedrijven en een kosten plaatje opmaken zodat het natuurlijk wel leuk blijft.

Heeft u hier vragen of suggesties over dan hoor ik dat graag.

Bon journée!

1 opmerking: